PRAVIDLA A ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ CLASSIC CUP
Jakožto pořadatelé soutěžního seriálu pro historické vozy a klasické závodní vozy, jehož cílem je popularizace historického odkazu motoristického sportu a předvedení klasických vozidel veřejnosti prohlašujeme, že tento podnik zvaný CLASSIC CUP budete provozovat za těchto podmínek.
1. Všeobecné podmínky
2. Účastníci a licence
3. Automobil
CLASSIC CUP™ je určen pro vozidla vyráběná do roku 1985, nebo pro vozy stejného modelu s mladším rokem výroby.Výjimku tvoří závodní vozy Škoda nebo jejich repliky do roku výroby 1996, nebo modelově mladší. Vítané jsou předválečné vozy, youngtimery i repliky slavných modelů, tzv. “sběratelské vozy“. Vozidla musí odpovídat dobovému vzhledu a dobové technické stavbě. Vozy významně technicky upravené nebo upravené např. aerodynamickými prvky, které neodpovídají dobové specifikaci, nebudou připuštěny do seriálu. Vozy musí splňovat technické a bezpečnostní předpisy seriálu, dále musí být v souladu s pravidly provozu na pozemních komunikacích a to i v případě, že nejsou v provozu běžně používány. Pro schvalování „sběratelských vozidel“ je nutno doložit, že vozidlo v této verzi se někdy účastnilo nějakého závodního klání či závodu. Předepsané pneumatiky musí být v perfektním stavu s evropskou homologací, po domluvě jsou akceptovány i závodní pneumatiky (slicks, semi-slicks).
4. Technické a bezpečnostní prvky – vozidla
A) Klasický závodní automobil (zahrnuje i repliky):
B) Historický automobil*:
C) Obecně pro všechna vozidla:
5. Technické a bezpečnostní prvky – jezdec a spolujezdec*
A) Povinná výbava (vše i s prošlou homologací):
6. Chování na trati
7. Zařízení k měření času a elektronické doplňky
8. Objemové kategorie
Historické automobily, klasické závodní automobily a „sběratelské vozy“ jsou zařazeny do kategorií:
Kategorie 1 obsah motoru do 1000 ccm
Kategorie 2 obsah motoru do 1300 ccm
Kategorie 3 obsah motoru do 1600 ccm
Kategorie 4 obsah motoru do 2000 ccm
Kategorie 5 obsah motoru do 3000 ccm
Kategorie 6 obsah motoru nad 3000 ccm
Kategorie 7 formulové vozy a sportovní prototypy (bez rozdílu objemu)
Vozidlo vybaveno turbodmychadlem nebo kompresorem bude zařazeno do nejbližší vyšší objemové kategorie. Nebudou-li v objemové kategorii alespoň 3 účastníci, bude účastník zařazen do nejbližší vyšší kategorie.
9. Hodnocení a bodování
9.1. Hlavní disciplína:
Hlavní disciplína – jízda pravidelnosti (nejmenší časová odchylka mezi dvěma měřenými koly v průběhu podniku) – se vyhlašuje napříč objemovými kategoriemi (viz.článek 8.) a body se přidělují takto:
1. místo 100 bodů
2. místo 80 bodů
3. místo 60 bodů
4. místo 40 bodů
5. místo 20 bodů
9.2. Bonusová disciplína:
Bonusová disciplína – absolutní dosažený čas na kolo (nejrychleji zajeté kolo ze všech měřených kol v průběhu podniku) – se vyhlašuje pro každou objemovou kategorii (viz.článek 8.) zvlášť a přidělují se podle počtu účastníků v objemové kategorie, např.:
Příklad 1:
Počet účastníků: 6
1. místo 40 bodů
2. místo 30 bodů
3. místo 20 bodů
4. místo 10 bodů
5. místo 10 bodů
6. místo 10 bodů
Příklad 2:
Počet účastníků: 5
1. místo 40 bodů
2. místo 30 bodů
3. místo 20 bodů
4. místo 10 bodů
5. místo 10 bodů
Příklad 3:
Počet účastníků: 3
1. místo 40 bodů
2. místo 30 bodů
3. místo 20 bodů
První až třetí místo v bonusové disciplíně v každé objemové kategorii bude slavnostně vyhlášeno na konci každého podniku. Body za všechna umístění se započítávají do celkového součtu dosaženého v seriálu za sezónu, na jejímž závěrečném podniku bude slavnostně vyhlášeno prvních šest celkových umístění. V případě podniku konaného na Automotodromu ve Vysokém Mýtě bude hodnocení a bodování aktuálně upraveno.
9.3. Vyhlášení:
Hlavní disciplína „pravidelnost“ – body za jednotlivé podniky se sčítají a první tři umístění budou vyhlášena po skončení sezóny během závěrečného vyhlášení.
Bonusová disciplína „rychlost“ – první tři umístění budou vyhlášena na konci každého podniku. Body za všechna dosažená umístění (viz.příklady v bodě 9.2.) se sčítají a první tři místa v každé objemové kategorii budou vyhlášena na konci sezóny během závěrečného vyhlášení.
Body za pravidelnost a rychlost se nesčítají. Nastane-li rovnost bodů po sezóně při závěrečném sčítání, rozhoduje o umístění vyšší počet absolvovaných podniků a pokud bude i tak rovnost, vyhrává vůz staršího data výroby.
10. Označení vozidel, jezdce a spolujezdce
Každé vozidlo bude označeno pořadovým číslem reflexní barvy, které bude umístěno v pravém horním rohu čelního skla. Dále na obou bocích (předních dveřích) vozidla budou umístěny propagační polepy podniku, rovněž s pořadovým číslem. Po absolvování technické přejímky bude vůz označen nálepkou technických komisařů.
Jezdec a spolujezdec po absolvování povinných procedur obdrží licenční náramek.
11. Prohlášení a zřeknutí se odpovědnosti
Jezdec a spolujezdec se zříkají práva na vymáhání škody na vozidle, zdraví a úhrady škodné události způsobené nehodou na okruhu. Účastníci se zavazují, že upustí v souvislosti s CLASSIC CUP™ od veškerých trestních a občanskoprávních žalob o náhradu škody. Pořadatelé se vymezují proti tomu nést odpovědnost za škody způsobené účastníky a to v jakékoliv míře. Jedná se zejména o škody způsobené na vozidlech a na zdraví ostatních účastníků a vybavení okruhu.
12. Platba
Poplatek za každý podnik seriálu je stanoven ve výši 5.300,-Kč vč.21% DPH. Poplatek musí uhradit každý jezdec i v případě, že se více jezdců střídá na jednom voze. Poplatek uhraďte na náš bankovní účet vedený u KB a.s. nejpozději 3 týdny před konáním akce. V případě Vaší neúčasti startovné propadá pořadateli.
Nabízíme možnost předplatného za zvýhodněnou sazbu 5.000,- Kč vč.21% DPH za jeden podnik při úhradě celého seriálu předem a to do stanoveného termínu. Celková cena je tedy 10.000,- Kč vč.21% DPH za čtyři podniky, případně podle počtu podniků vypsaných oficiálně na sezónu. V případě závažných důvodů, které budeme individuálně posuzovat, předplatné startovného, nebo jeho poměrnou část, vrátíme. Předplatné uhraďte v co nejkratší době po zveřejnění oficiálního kalendáře, tedy do konce měsíce března, na náš bankovní účet.
13. Služby pořadatele
Poplatek obsahuje tyto služby: licence na podnik, startovní čísla, 1 trénink, 2 měřené úseky, měření času profesionální časomírou, slavnostní vyhlášení, parkovací místo pro vůz, služby ředitele závodu, služby okruhu (kromě podniku na závodním okruhu ve Vysokém Mýtě), občerstvení.
14. Termíny, program a průběh akce
Předběžný kalendář podniků na následující sezónu je zveřejněn před koncem kalendářního roku.
Počet podniků viz. oficiální kalendář na sezónu zveřejněný během měsíce března aktuálního roku.
14.2. Program akce
Vzhledem k tomu, že plánovaný časový program se u každého podniku liší, podrobnosti budou vždy včas, tj. jeden měsíc před nadcházejícím podnikem, zveřejněny na adrese www.classiccup.cz. Pořadatelé si vyhrazují si právo na změnu programu.
Ředitel závodu: Martin Dundálek
Technický komisař: Václav „Taz“ Nečas
Chcete se připojit do Classic Cup klubu?
Pokud se chcete připojit do Classic Cup klubu a dostávat pravidelně informace o veškerých akcích a novinkách, klikněte na tlačítko níže.
Hlavní sekce
Další sekce
Chcete se připojit do Classic Cup klubu?
Pokud se chcete připojit do Classic Cup klubu a dostávat pravidelně informace o veškerých akcích a novinkách, zašlete nám Vaše základní údaje.